Przekaż 1% podatku dla naszej szkoły. Więcej informacji w zakładce informacje.

KALENDARZ

Strona główna

Wycieczka do Żywca

27-06-2017

Żywiec, piękne miasto województwa śląskiego. To właśnie tam 29 maja tego roku kryspinowskie klasy od 4. do 6. wybrały się wraz z nauczycielami na pięciodniową zieloną szkołę. Był to wyjazd pod hasłem „tenis”. Każdego dnia udawaliśmy się na trzygodzinne zajęcia sportowe. Połowa tego czasu została przeznaczona na grę w tenisa pod czujnym okiem trenerów. Dla urozmaicenia, drugą połowę tego czasu wypełniały tańce. Liczne rozgrywki, wraz z opiekunami, w gry planszowe umilały nasze wieczory.

Nie tylko sportem człowiek żyje. Nasz wyjazd uatrakcyjniały ciekawe wycieczki. Taką właśnie było wyjście na górę Grójec (365 m n.p.m). Godzinny wysiłek wspinaczki został wynagrodzony przez cudowny widok ze szczytu tej góry.

Jezioro Żywieckie, oddalone o niecałą godzinę drogi spacerem od naszego pensjonatu, również znalazło się na liście „do zobaczenia”. Po dotarciu na miejsce mogliśmy się cieszyć widokiem jeziora, pięknego, lecz niestety zanieczyszczonego.

Żywiecki Rynek jest idealnym miejscem do spędzania wolnego czasu, więc i tam się wybraliśmy. Mieliśmy w planie nie tylko zobaczenie tej części miasteczka, ale także myśleliśmy o smacznym deserze. Długo nie zapomnimy smaku tych pysznych lodów, których niezwykłe smaki: masło palone, prażony słonecznik czy słony karmel długo jeszcze potem wspominaliśmy.

Żywiec to nie tylko miasto, ale również nazwa jednego z najbardziej znanych marek browarniczych zarówno w Polsce jak i poza jej granicami. Podzieleni na dwie grupy zwiedzaliśmy muzeum browaru. Przedstawiona w ciekawy sposób, metodą interaktywną historia żywieckiego browaru spodobała się każdemu uczestnikowi wycieczki. Za sprawą wehikułu czasu przenieśliśmy się do drugiej połowy wieku XIX, by w galicyjskim miasteczku podziwiać dawne karczmy, restauracje a nawet… zagrać w kręgle! Idealnym zwieńczeniem tej wyprawy był pyszny sok i pamiątkowe szklanki i kufelki, które niektórzy zakupili w browarnianym sklepiku.

Pierwszego czerwca w ramach świętowania Dnia Dziecka został zorganizowany dla nas grill. Następnie odbył się pokaz talentów uczestników wycieczki, który oglądając, mogliśmy śmiać się z przedstawionych skeczy, a potem podziwiać przygotowane układy taneczne piąto- i szóstoklasistów. Jeszcze jednym prezentem ze strony opiekunów była dyskoteka. Każdy z obecnych bawił się w rytmie znanych, muzycznych hitów. Siłą trzeba było nas ściągać z „parkietu”, bo znani już jesteśmy z tego, że lubimy tańczyć i niezbyt podobało nam się, że trzeba było kończyć zabawę o 21.

Tak to jednak już jest, że wszystko, co dobre, szybko się kończy. Nasz pobyt w Żywcu zwieńczyliśmy turniejem tenisowym, w  którym zostaliśmy wynagrodzeni lodami za nasz wysiłek w czasie tego obozu. Po obiedzie wyruszyliśmy w drogę powrotną do Kryspinowa. Sądzę, że każdy z uczestników tej wycieczki będzie wspominał ten wyjazd z uśmiechem na twarzy.