Wycieczka do Warszawy klasy 6 i 7

Szkoła Podstawowa i Przedszkole w Kryspinowie > Aktualności > Wycieczka do Warszawy klasy 6 i 7
Filmik 🙂

W dniach 22 – 24 listopada uczniowie klasy 6 i 7 uczestniczyli w wycieczce do Warszawy. Były to trzy dni pełne wrażeń i miejsc, które udało się zwiedzić. Nasza wycieczka rozpoczęła się wcześnie rano, gdyż już o 6.30 wyruszyliśmy autokarem spod szkoły w kierunku Warszawy. Pierwsza atrakcja była szczególnie wyczekiwana przez wszystkich fanów piłki nożnej, gdyż odwiedziliśmy PGE Stadion Narodowy. Następnie udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie wspaniała wystawa i autentyczne eksponaty przybliżyły uczniom realia, historię i przebieg Powstania Warszawskiego. Ostatni punkt poniedziałkowej trasy zaprowadził naszą grupę do Pałacu Kultury i Nauki, gdzie po odczekaniu w kolejce (nie najdłuższej, ale jednak kolejce) wyjechaliśmy na 30 piętro budynku, aby móc podziwiać panoramę Warszawy nocą – dla wielu uczestników wycieczki widok nie do zapomnienia.

Dzień drugi rozpoczęliśmy od pysznego śniadania w hotelu, a następnie w dość mroźną i deszczową pogodę wyruszyliśmy na zwiedzanie Wilanowa oraz Łazienek Królewskich. Spacer ogrodami i parkiem przeplatany opowieściami wspaniałej pani przewodnik był żywą lekcją historii – zdobyta wiedza na pewno zostanie przez naszych uczniów wykorzystana. W tym dniu czekała na nas jeszcze jedna atrakcja – Centrum Nauki Kopernik – królestwo nauk ścisłych, w którym spędziliśmy prawie trzy godziny (i było nam mało!). Uczniowie mieli możliwość wykonywać różne eksperymenty, rozwiązywać łamigłówki – wszystko w przystępnej, nowoczesnej formie. Po kolacji uczniowie rozegrali mini turniej – Milionerzy.

Dzień trzeci wiązał się z powrotem do Kryspinowa, jednak zanim to nastąpiło, uczestniczyliśmy w zmianie warty honorowej przy Pałacu Saskim oraz pieszo zwiedziliśmy Stare Miasto Warszawy. Spacer uliczkami, spotkanie z syrenką warszawską, dziedziniec Zamku Królewskiego, pomnik Małego Powstańca… to tylko niektóre z miejsc w których się zatrzymaliśmy, aby posłuchać opowieści naszej pani przewodnik. Z zakupionymi pamiątkami bezpiecznie wróciliśmy ze stolicy do Kryspinowa!

Za organizację wycieczki dziękujemy pani Izabeli Rożek oraz pani Ani Płonce 🙂

S. Kozioł

Proszę kliknąć w miniaturę zdjęcia poniżej, aby oglądnąć zdjęcia w przybliżeniu.